fredag 4 mars 2011

Ett mönster men två tunikor!

Hej Mina Vänner!

Har varit flitig vid symaskinen och avslutat två tunikor. Jag har använt samma mönster men två olika tyger. Den mörka tunikan är i ett kraftigt tyg med inslag av ylle. Är en favorit tillsammans med tights. I nacken pryder en fjäril som jag föll för vid en shoppingtur till Uddevalla för många år sedan. Har hållt i den många gånger och nu fick den sin plats att pryda.


Tröjan är sydd av mjukaste trikå. Påminner mig ytterligare en gång om att jag behöver köpa ett par ljusa byxor. Men det är bara sååå jobbigt att prova. Såg i skyltfönstren de nya modellerna. Smala runt vristen. Bälte i midjan. Sydda för de med kvinnliga höfter. Inte för de med bilringen i endast ett väderstreck så att säga. *fniss*

När jag var och letade bland tyger till vinster till er kära bloggare så fick jag se en kasse gamla kassettband. Ska jag spara dem eller inte? Har ställt mig frågan många gånger. Men det är så nostalgiskt. Flamingokvintetten! Jigs! Elvis Presley! Ingemar Nordströms saxparty! Jo, nog känns det som stenåldern. Men de får mitt ungdomliga hjärta att vibrera :-)

Ha en fin fredagskväll!

/YvvePyvve

2 kommentarer:

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Mitt "silver"ägg har jag faktiskt köpt på Indiska för ett par år sen! Jag giller det starkt jag också:)
Ha det gott
Stor Kram Annelie ♥

lugnet sa...

Så fint du sytt!! Hoppas du mår Toppen och har haft en Mysig Helg!
Kram//Ulrica