fredag 10 juni 2011

Nytt projekt med pioner!


Hej Cybervänner!

I flera år har jag väntat på att få avsluta det här landet - Brunnslandet. Det var ett av de första jag anlade när vi flyttade hit i början på 1980-talet. Knölklocka och annat har invaderat och de senaste åren har jag bara suckat. Ryggont och ryggoperation har stått ivägen i flera år. Men NU, nu kan jag gräva hur mycket som helst utan att det gör ont. Kvar i landet är bara de pioner som ännu inte blommat. De får stå kvar så länge.

Denna vackra pion har jag faktiskt dragit upp själv från frö. Det har tagit nästan tio år att få den att blomma. Men det var värt att vänta på. Visst är den ljuvlig!

Tidigare i vår har jag grävt ett helt nytt land där pionerna ska få vara drottningar. Häromkvällen - mellan regnskurarna - gjöt vi en kant runtom, jag och Traktormannen.

Den cement som blev över la jag i ett av mina problemområden. Platsen mellan kanten runt grönsakslandet och odlingslådorna. Här ser ni också att jag håller på att lägga små stenplattor runt hela grönsakslandet. Tänkte det skulle underlätta gräsklippningen när vi köper en robot. Fast hörde att många av dem gått sönder i åskovädret häromdagen så börjar tveka lite.

Idag är det student också. Kusin E springer ut och det måste ju firas. HURRA HURRA!

Håller många tummar för ett fint väder i hela landet!

/YvvePyvve

Inga kommentarer: