tisdag 8 februari 2011

Sminkväskor och födelsedagsfest!

Hej Go'vänner!

Helgen var mycket trevlig! Ni har inte frågat men jag svarar ändå. Min stora tjej fyller 25 år i dagarna och henne firade vi i helgen. Otroliga 25 år sedan jag låg på BB med mitt första lilla knytte på magen. Vaggan stod hemma och väntade. En stolt Mormor hade bäddat den så fint. Vaggan har vi använt till ytterligare två barn. Häromåret kom den fram igen och har använts av två underbara barnbarn.


Var ju bara tvungen att köpa en ny stämpel. Den med bakelser. Hade tänkt måla den med vattenfärger men mina penslar var borta. Eller slängda. Har ett svagt minne av att jag använde dem i ett kritiskt läge när jag inte kom åt. Det blev tusch istället. Roligt men inte lika effektfullt. Måste ta mej en tur till bokhandeln, eller kanske leksaksaffären?


Hos Dottern bjöds det på hawaiansk buffé. Väldans gott! Tjocka släkten var där och många paket och många barn. Skratt och gråt om vartannat. Precis som det ska vara :-)


För er som undrar hur det går i vårt rum så kan jag meddela att klinkers är lagda i hall-delen. Med primer under. Ifall det blir vått av smältande snö eller ve och fasa katt- eller hundpöl. Vi hade tänkt lägga fuskparkett i hela rummet men Dottern föreslog klinkers i halldelen. Och det blir riktigt bra! Så nu har vi hoppat upp i trappan några dagar för att inte plattorna ska kana runt. Nu sitter de fast och kvar är "bara" de som ska skäras till. Tja, ni som bor i gamla hus vet att det inte alltid är så raka kanter....


Här äntligen har jag fotat de små sminkväskorna jag sytt. Fyra stycken är det och de finns att köpa i butiken. Hundra kronor stycket tar jag för dem. Dragkedjan är 12 cm och de rymmer förvånansvärt mycket.


Här fotade i en annan vinkel för att ni ska se banden bättre.

Har ni inte varit inne i butiken så ta er en titt. Det fylls på allt eftersom.

Ha en fin kväll! Nu ska jag baka en kaka. PS har köpt en baksten idag. Återkommer om den :-)

/YvvePyvve

6 kommentarer:

mary-ann sa...

söta sminkväskor :))
hoppas du får en bra vecka...kram

Pärlmudden sa...

Kikar in och önskar dig en trevlig helg!
Vet du förresten när stickcaféerna på vuxenskolan drar igång?
KRAM KRAM

Tatiana sa...

Vilka fina sminkväskor!
Önskar dig en trevlig, mysig fredagkväll!
Kram.

Sussry sa...

Åh så söta små väskor!

YvvePyvve sa...

Jag har inte fått några datum till Vuxenskolan än! Får ta mig en tur dit och höra efter så hon inte prickar in mina jobbarhelger :-)

/YvvePyvve

Anna sa...

Hej!
Kul att du kikade in hos mig så nu hälsar jag på hos dig me.
Mycket fint du har gjort, ska kika in i butiken sen.
Ha en mysig ♥-dag med familjen!

Anna

PS: min äldsta fyller 25 år nästa månad så vi har jämngamla tjejer :)