måndag 31 januari 2011

Söndagspromenad på sjön!

Hej Mina bloggvänner!

Söndagens eftermiddag bjöd på solsken! Det har inte hänt så ofta här i Skaraborg. Traktormannen och jag åkte till stranden mest av en slump. När vi såg att det var gott om folk som åkte längdskridskor och isjakt och pimplade kände vi att det nog var tjockt nog för att vi skulle våga ge oss ut.



Nu är vi i närheten av kanothuset. Sommarkvällar hörs ett svagt plaskande av paddlar som sakta doppas i vattnet. Inte många månader kvar.



Sjön låg slät. Endast på några ställen kunde man skåda de här vackra formationerna. Vi hör isen knaka och bubbla under oss. Hisnande känsla!



Insvepta i Stars & Stripes satt dessa ungdomar och kuttrade i solskenet.


Flera var det som pimplade. Hålen skvallrade om hur djup isen var. Såg inte några fiskar ligga på isen. Så någon större fiskelycka var det nog inte idag. Mest lycka för fisken som slapp hamna i stekpannan








Min ballerina har fått plats intill Lladaro-damen. Visst är de ljuvliga? Står högt upp pga min kattunge som gillar att vara på både bord och i fönster.



Här är hon i tvättkorgen. Varmt och mysigt :-)

Min yngsta Moster B-M har blivit pensionär. Fyller idag. Detta kort är till henne. Baksidan är fylld med ord att njuta av.

Om jag stickat?? Jodå. Har stickat tofflor som kommer i butiken i veckan tänkte jag. Å så har jag köpt bebisgarn. Å så har jag gjort färdigt halvvantarna med får. Å så har jag sneglat på de halvfärdiga muddarna som jag inte bestämt motiv till än.

I morgon är det stickkafé på Emmas. Måste hinna fixa klinkers också. Å gå på bokrea. Ifall de har trädgårdsböcker.

Ha en riktigt skön natt!

/YvvePyvve

4 kommentarer:

Smycka sa...

Mycket fina bilder! Din blogg ser fin ut i sina "nya" kläder. Ha det så jättetrevligt på Emmas imorgon. =o)

Fröken Tindra sa...

Härligt med promenad på isen!!
Du har mycket i görningen förstår jag. Kul!
Kram!

Kastrullresan/Eva sa...

Så kul det verkar vara att sticka. Jag har gjort det massor tidigare men har helt tappat bort det på senare år. Kanske dags att starta upp igen.

Är lite rädd för att gå ut på isen. Vi bor nära Mälaren och gör ibland utflykter men håller oss enbart till plogade befolkade sträckor. En fin dag är det fantastiskt!

lugnet sa...

Visst är det underbart att gå en promenad på isen!! Härligt att få se landskapsbilden från en annan sida! Fast jag är lite "chicken" vad gäller isar...:)
Hoppas du får en toppenelg och att du inner med allt du vill:)
KRAM//Ulrica