söndag 18 december 2011

Feng Shui och Julstök!

Det är aldrig fel att kombinera två saker. Göra två flugor på smällen - ni vet. Haha, den var gammal! Gör man två saker så är man antingen effektiv eller så är man så speedad att man inte hinner göra en sak i taget. Välj själv. Jag har plockat och plockat i flera år känns det som. Och aldrig blir jag färdig. Är det ett välfärdsproblem? Är det en mental förberedelse för något nytt? Boken om Feng Shui lånade jag av gulliga vännen K. Har - så klart - inte hunnit öppna den än - men snart! Systematisk och effektiv har jag varit i min garn-städning i alla fall. Vägt och gjort provlappar för att sedan lättare kunna skapa nya fina alster till barnbarn och dockor och andra som behöver värmas. En del nystan har jag slängt och en del har gått till second hand. Småtussar läggs i en egen korg. Bra att ha för broderade bilar, blommor och djur på tröjor och vantar.




Det har kommit några centimeter med snö också. Äntligen! Det blir lite ljusare. Lite lättare. Fast kladdigt. Inga vintergrader. Snöbollssnö.

Traktormannen har hittat en tysk som gillar att göra korv. Jo, ni hörde rätt. En sån där äkta tysk med härlig brytning som har hemliga recept på riktigt goda korvar. Eget griskött och massor av kryddor.



Har slagit in de flesta julklapparna. Guttas tröja fick åka till Svarta Fåret för bedömning. När jag skulle tvätta upp den blev den dubbelt så stor. Har aldrig varit med om liknande. I morgon åker jag till Emmas för att få svar på vad som hänt.

Ha en fin söndagskväll!

/YvvePyvve







3 kommentarer:

Smycka sa...

En garnrensning vore inte helt fel! *skrattar* Men, man kan ju behöva det någon gång. *s* Hoppas du fick svar på varför tröjan blev större. Har heller aldrig hört om det, bara att de blir mindre. Hoppas ni får smaka på tyskens korv. Ser trevligt ut är den hänger där. =o)

Tatiana sa...

Oj, vad trokig att tröjan blev större.Hppas att du får svar hos Emmas. Skulle vilja gärna veta orsak varfär tröjan blev större. Tack om du skriver om detta.
God JUl!

Smycka sa...

God Jul! Kram =o)