onsdag 7 december 2011

Julkaktusar värt namnet!

Jag har två jättefina julkaktusar. Visade tidigare i vintras hur de stod i full knopp. Nu har de redan blommat över och håller på att sätta nya knopp. Kanske hinner någon slå ut till Jul. Båda står i mitt arbetsrum så då får ni se en skymt av hur det ser ut. Jag huserar i ett gammalt hus byggt 1901 och fönstren är djupa med riktiga spröjs och gammalt glas med luftblåsor. Just nu är kaktusarna i ett annat rum som är lite svalare. Allt för att de ska trivas lagom lite för att sätta nya knopp. Vad gör jag annars så här på kvällskvisten? Ska släktforska lite på grannhuset. En väninna har sina anor därifrån. Jättekul! Riktigt sammanträffande. Sen är det ju sista delen av Bonde söker fru. Det får jag ju inte missa. Den ene bonden är bekant till min man. Han har varit tyst som muren och inte avslöjat något. Kanske blir det muffins också. Ingredienserna är i alla fall hemköpta.



Ha en fin kväll!
/YvvePyvve

1 kommentar:

Tatiana sa...

Dem är så vackra! Jag älskar och har många kaktusar hemma, men aldrig dem har blommor. Synd!
Trevlig kväll framför TV.