torsdag 7 juli 2011

Upptäcksfärd där jag bor!


För några år sedan startade vi en Bygdegrupp.  Det är vi grannar hemomkring. Vi letar historiska uppgifter om våra fastigheter och torp som inte längre finns. Vid en cykeltur till ett av de äldre torpen hittade vi en packe gamla tidningar. Bland annat den här.

Vi har till exempel fördjupat oss i hur de indelta soldaterna levde. För er som inte prövat kan jag rekommendera att läsa om historien där du bor just nu. Det är mycket intressant. Från idag lägger jag till en etikett. Bygdeforskning.

Vad jag gjort sen sist? Varit ledig. Internettet har också varit ledigt. Min ledighet har bestått mest i att gräva och måla. Internettets ledighet har bestått i att göra mej förbannad. Men just nu kom jag ut en stund och kan bara tala om att jag lever och inte har glömt er. Sitter med öm rygg och har lagt spaden för dagen. Ska ner till symaskinen och sy något rött som ni får se en annan dag.

Ha en solig och fin torsdagskväll!

/YvvePyvve

Inga kommentarer: