torsdag 5 januari 2012

Ett UFO avslutat!

Har dykt långt in under sängen och hittat ett dammigt och gammalt UFO. Några år har det legat där och väntat på "den rätta virkade spetsen". Har ni tänkt på att det inte finns en bråkdel så många virkbloggar som stickbloggar?  Eller har jag bara inte hittat. Har förgäves letat efter mönster till virkade spetskanter. Såna tjusiga som avslutar en i övrigt enkel stickad sjal. Om jag inte vill sticka självaste spetsen. Men jag gav upp. Tänkte på bloggaren Tatiana som bara "leker fram" sina virkade alster. Tänk om jag skulle - men nej - inte kan jag - eller??



Så här långt var jag i går kväll. Nu är den klar och är under blockning. Ni får se den i morgon - om jag kommer ihåg er då - ska till Mamsen och träffa kära Mostrar och Morbröder och det kan bli sent!







För att fylla hålet under sängen var jag ju bara tvungen att köpa något annat. Ett julrött Conny i bomull. Men det ska inte bli något UFO för födelsedagsbarnet är en Vattuman så det gäller att inte ligga på latsidan. Blir ett utmärkt arbete att ta med på lunchen och på stickkaféerna som snart drar igång.

Ha en fin Trettondagshelg!

/YvvePyvve

2 kommentarer:

Anna sa...

Du får visa upp den när du virkat klart den :)
Jag skulle också vilja lära mig o virka :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blev en fin kant på sjalen, du är bra på och virka på frihand.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria