fredag 8 oktober 2010

Äntligen målat färdigt!



Förra sommaren målade jag framsidan och i sommar har jag målat verandan. Det var trångt och pilligt på flera ställen så det har tagit sin tid. Men nu äntligen! For till Gunvor på Gröna Boden och köpte fler cyklamen, murgröna och en höstlig dörrkrans. Blommorna planterade jag i Farmors gamla emaljpotta. Gillar den gamla stilen och den passar så fint till lyktan som är ny men ser gammal ut. Så nu känns det fint och ompysslat :-) Min julkaktus har levt ett torftigt liv utomhus och visar nu sin tacksamhet genom att sätta knopp! Den har fått hedersplats i köket så jag kan gå förbi och prata med den flera gånger om dagen. Så var det fredag kväll igen. Ska fortsätta med fler vantar till Gutta.

/YvvePyvve

5 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Allt tar sin lilla tid. Tidigare skulle allt vara färdigt här innan vi ens hade börjat, men nu har åtminstone jag lärt mig, att man kan bara göra en sak åt gången och bara när jag har ork kvar.
Ljuvliga arrangemang vid huset!

kortmakeri sa...

Fint i höstmörkret. Jag kan tyvärr inte fota väskorna igen, eftersom jag redan givit bort dem. Men nästa gång jag gör en väska ska jag försöka komma ihåg och fota från andra vinklar också.
Hälsningar Maud på Kortmakeri.
Och tack för kommentarerna förresten !

YvvePyvve sa...

Kul att höra från Kortmakeriet! Det är flera bemärkelsedagar framöver och jag hoppas hinna göra kort till dem alla så jag återkommer till din sida för inspiration. Har fått Lilla Dotterns byrå med massor av lådor så jag äntligen kan ha mitt papperspyssel samlat.

/YvvePyvve

Smycka sa...

Vad fint du har gjort! =o)

myzpyz sa...

så fint du gjort! älskar pottan :)
tack för titt o kommentarer hos mig!
kraMyz