måndag 11 oktober 2010

Fler vantar till Gutta

Ännu ett par goa vantar klara till Lill-Pojken Gutta. Ett härligt, mjukt ullgarn, lite tjockare än de förra. Blev klara alldeles lagom nu när det börjar bli frostgrader på morgnarna.


I helgen firade vi Maken som fyllde år. Dukningen var givetvis inspirerad av höstens färger. Glasen nyinköpta på second hand. Maken hade gjort indonesisk köttgryta som var helt underbar tillsammans med ett gott rött vin. Ni tjejer som läser tidningen Land vet vad en traktorman är. Jag har en sådan :-) Ni missade väl inte krönikan i senaste tidningen. Om att säga adjö till Traktormannen i sex veckor. Haha. Som jag flabbade. Det roligaste jag läst på länge. Jag har ju en traktorman. Och nu har de sex (eller fler....) veckorna gått. Så nu är det min tur att få lite hjälp i min 3.500 kvm stora trädgård.


Lastmaskinen kom fram!! Hela långa raden av hallon kördes bort. Efter att ha kämpat med dem i nästan 30 år ger jag upp. Grannarna säger att det inte är lönt att odla hallon här i byn. Istället har jag fått ett 20 m långt land, med träkant och allt! Här ska jag sätta vinbär, krusbär och aronia! Fick en buske av bussiga trädgårdskamraten G tidigare i somras. Den har snällt stått i en hink och väntat. Höstfina färger har den fått också. I sin hink. Vi höll på tills det var mörkt i går. Å här i skogen är det mörkt! när natten kommer. Så fort värmen har kommit i min stuga ska jag gå ut och kika hur det egentligen blev. Sen drömma om alla goda bär jag kan sätta där.

Kram alla!
YvvePyvve

Inga kommentarer: