onsdag 15 december 2010

Snabba veckan!

Hej!
SMU-auktionen är över och det var lika välbesökt som alltid. Många vackra alster som såldes till högstbjudande. Överskottet går ju till SMUs verksamhet och det vill alla gynna. Ledarna är fantastiska och barnen är många. Luciatåget var rekordlångt.

Helgen har jag ägnat åt att vara barnvakt och så har jag ju så klart sytt på julklappar. Måndagen åkte jag till Mammis och fick lite ledigt. Hon är suverän på att pyssla om mig :-) Tack!

I går kväll såg vi filmen om Cornelis Vreesvijk. En mycket bra film som jag varmt rekommenderar. Hans-Erik Dyvik Husby som spelar Cornelis är jätteduktig och sjunger otroligt likt Cornelis. Såg du honom i Skavlans program så känns det som att du redan känner honom. Vi fick följa Cornelis liv från det traumatiska avskedet fram till döden. Med barn och kärlek. Med framgång och bekymmer. Gillar du hans musik så missa inte filmen!

Snart bara en vecka kvar till Jul! Och innan dess ska jag hinna fylla år också :-)

Ni har väl inte glömt lägga på julkorten?

/YvvePyvve

Inga kommentarer: