måndag 13 december 2010

Veckan gick snabbt!

Hej alla Bloggare!

Nu är det fullt upp varje kväll! Måndagen bjöd på stickkafé i Missionshuset. Fullt med vänner som stickar för fullt på bland annat julklappar. Jag hade med mig och virkade några blommor. Ska ev sätta dem på några virkade baskrar. Få se om jag blir nöjd. Barnbarnet Guttis och Väninnan K's barnbarn E var också där. Härlig stämning och gott fika *fniss* det var jag som bakat kakan. Väninnan M stod för mackorna. På lördag är SMU-auktionen och då ska många av alstren vara klara att säljas.

På tisdagen var det stickkafé hos Emma's. Väninnan T hade med sig ryska tidningar med jätteläckra stickade och virkade klänningar. Hon hade med sig och visade några vackra kläder hon gjort. Här är hennes blogg. http://stickmagia.blogspot.com/

Rummet var fyllt av glada tjejer som stickade, virkade och trädde pärlor. I bakgrunden hördes julsång och fikabordet dignade av saffransbröd och goda mackor. Jag stickade på min bruna tröja och är uppe vid oket nu. Vi kikade också i boken Sticka och virka hundra blommor. Å där fanns mycket tjusigt!

Onsdag var det Adventsmys med Trädgårdsföreningen. Tema var att pynta sin lilla julgran. Gunvor från Gröna Boden visade hur man enkelt och vackert pyntar sin lilla en eller sin sockertoppsgran. Hon hade tom med en rumsgran som hon pyntat. Nytt nu är att pynta med färgad tovad ull. Och att göra slingor av rispad paketpapper. Riktigt häftigt! Man kan få det både tufft, sirligt romantiskt och med hemslöjdsstuk. Samma saker men olika färger  och former. Tyvärr hade jag inte kameran med mig.

Torsdag kväll ska jag *återigen* röja på mitt hobbyrum. Förstår inte vilken röra det hinner bli på några kvällar bara för att jag inte är hemma. Inga bilder på julklappar före jul.

Ja, så blev det måndag innan jag hann in på bloggen och lägga ut texten :-)

Ha det så gott och glöm inte att njuta av Advent!

/YvvvePyvve

2 kommentarer:

Junebacken! sa...

Du verkar ha fullt upp! Röja på hobbyrummet får man göra titt som tätt tycker jag, förstår inte hur det kan bli så stökigt där??

Tatiana sa...

Tack så mycket att du skrev lite om mina tidningar. Jag är glad att du tycker om dem. Kanske kan vi göra en stickkafe hos mig nån dag efter jag kommer tillbaka från USA.
Det låter bli kul!
Trevlig kvåll!