lördag 4 december 2010

Andra advent och massor av julklappar!

Hej alla i cyberrymden!
Ni undrar väl vart jag tagit vägen :-) Saken är den att jag arbetar med julklappar. Å dom kan jag ju inte visa här före jul. Inte för att jag tror Barnbarnen är ute och surfar så ofta, men deras Mamma. Åsså mina egna barn förstås.


Men jag kan visa små söta dockklänningar jag sytt. Nästa lördag är det Lucia och auktion hos SMU och söndagsskolan. Då ska vi bland annat lotta ut en Skrållandocka MED garderob. Jag har sytt och väninnan R har stickat. Det var verkligen roligt att göra små dockkläder.


De här muddarna har jag stickat och skänkt till auktionen.


Idag har jag varit på juligt och ljuvligt pyssel. Anna-Karin på Blomman's håller små minikurser emellanåt. Idag fick vi lära oss att pynta blockljus. Vi använde stämplar, sådana man har till att göra kort. Samt vattenfasta färger och glitterfärger. Å så roligt det var! Å så effektfullt det blev. Känner mig nu full av energi att jobba vidare här hemma inför julen. Om ni undrar varför det inte kommit in några julinredningsfoton så beror det på att det står still i rummet vi renoverar. Traktormannen bor antingen på lastmaskinen och kör snö eller i pannrummet och rensar galler. Har bara pyntat lite i köket så länge.

Ha nu en fin lördagskväll och en härlig söndag med lagom mycket snö och köldgrader!

/YvvePyvve

3 kommentarer:

Pärlmudden sa...

Vad fina ljusen blev!
Ha en fortsatt mysig helg!
Vi åker till Berlin tidigt imorgonbitti, kommer hem natten mellan onsdag o torsdag. Då får vi hoppas att bilen startar, för vi han ingen skjuts till stan, utan får ta bilen o parkera den nånstans.
Ha det gott!
KRAM

Smycka sa...

Ljusiga alster du har gjort! Hoppas det går bra på auktionen. =o)

Tatiana sa...

Vilka söta dockklänningar du har sytt. Jag har lite bråttom idag, kunde inte stanna längre, har inte hunnit att titta vad gör du och Pernila.
Trevlig kväll.