söndag 7 november 2010

Mjuka barn- och dockkläder!

Hej!
Som vanligt har det hänt mycket under helgen. Min käre Traktorman har lagt ner plattor vid grönsakslandet. Nu har jag kommit halva varvet runt och det kommer att bli fint till våren när gräset blivit så där härligt grönt igen.

Förra veckan kom en liten svart kattunge till oss. Förmodligen en tjej. Den har inte fått något namn ännu. Vi vet inte vad den kommer ifrån så vi vill inte fästa oss helt vid henne. Men jättemysig är hon och får gärna stanna. Även om Katten Maja fräser mot henne emellanåt.

Svägerskan K gav mig mycket vackra lakan förra veckan. De är från hennes svärmor och broderade, gissar vi, på 40- och 50 talen. Hoppas ni ser på fotot hur vackra de är. Vet inte än vad jag ska använda dem till. Men det löser sig säkert.

Hela söndagen har jag suttit vid symaskinen. Har sytt kläder till både Barnbarnen och till SMU-auktionens docklotteri. Lånade några underbara böcker som jag varmt kan rekommendera.

Så här långt hann jag idag.

På kvällen tömde vi kontoret. Här ska målas och tapetseras. Sååå skönt att äntligen vara igång. Har funderat på detta i flera år men inte haft inspiration nog. Men nu så :-)

Ha en härlig kväll! I morgon är det en ny fin arbetsvecka!

/YvvePyvve

3 kommentarer:

Smycka sa...

Ser jättefint ut vid grönsakslandet. Blir nog som du säger jättefint när gräset kommer. Maja är jättefin hon också. ;) Lakanens broderier synt om man klickar på bilden så den blir lite större, läckra! Jättefina kläder du har sytt också! Härliga tyger. Du får visa mer bilder där vi ser hur kontoret blev sen. *ler* Lycka till med alla projekt! =o)

Ett ögonblick sa...

Hej!
TACK, för gulliga kommentarer hos mig, jag blir så glad:))
Vilken härlig blogg DU har, så mycket fina saker du gör och projekt på gång...energi och inspiration...det som jag saknar just nu.
Gamla lakan och örngott det är ju såå vackert. Jag sydde gardinkappor av lakan som var lite halvslitna men där broderierna var intakta, blev väldigt nöjd och eftersom det var mammas är det ännu roligare att titta på dem.

Önskar dig en fin dag!
lisamaja

Sussry sa...

Så gosigt med kattungen. Hoppas hon stannar hos er :-) .
Och vilka fina sydda kläder.
Sköt om dig!