onsdag 5 januari 2011

Fläsklägg och Big Verona!


Idag var jag så där effektiv som jag önskar jag kan vara alla dagar. Direkt efter att ha läst morgontidningen i sängen (jo, jag har semester fortfarande :-D ) så kokade jag upp fläskläggarna och startade tvättmaskinen. Medans jag gick och njöt av den vackra naturen kändes det så bra att gryta och tvätt klarade sig alldeles utmärkt själva och samtidigt kunde jag gå här och njuta. Härlig känsla. Kanske ett tecken på att stressen börjar släppa? Väl hemma ägnade jag en timma åt snöskottning. Jodå, Traktormannen har en fiiiin lastmaskin. Och den använder han flitigt. MEN den skottar inte kökstrappan och inte ytan framför växthusets dörr eller orangeriets dörr eller redskapsbodens dörr eller .... Däremot lägger lastmaskinen en jämn och fin vall framför alla "mina" dörrar. Om jag inte är uppmärksam på detta så blir vallarna håååårda och isiga. Japp. Det var vad som hänt. Så fram med redskap. Snösläde förslog inte alls. En spackelspade. Tja, det dög bra till kökstrappan. En grusskyffel. Bra att hugga loss det som satt fast närmast dörrkarmen. Efter en timmas slit var jag genomsvett och kände mig mycket nöjd. Styrketräning utan att behöva gå till en tråkig träningslokal. Tackar, tackar!

Nyduschad och fräsch gick jag ut och tog kort på ett avslutat projekt. Min polo i Big Verona. Kan inte kalla det för UFO för jag påbörjade den i somras. Har tagit lite tid bara för att det kom så mycket annat roligt emellan. Garnet köpte jag i en butik på Kålland i Vänern. Ett gammalt missionshus eller möjligen skolhus. Där fanns garn från golv till tak. För den som inte känner panik i trånga utrymmen så kan jag rekommendera denna. Men jag själv? Aldrig mer! En gång räcker!


På eftermiddagen var jag barnvakt åt mina gullungar. Guttisen fyllde ju ett år på Nyårsdagen och snart går han alldeles själv. Diskskåpet är ju alltid intressant.




Här ser ni Minna när hon väntar på Tomten.

Ha en fin Trettondagsafton!

/YvvePyvve

8 kommentarer:

lugnet sa...

Tack rara du för din fina kommentar! Och sedan hittade jag till dig:)Kul! Snygg tröja du har stickat! Och visst, vem behöver gym när man kan skotta sin gård:)
KRAM//Ulrica

Fröken Tindra sa...

Oj, vad du fick slita ont för att komma åt dina dörrar! Men du verkar ta det på rätt sätt. =0)
Mysiga foton på de små.
Ha en skön Trettonhelg!
Kram!

Sussry sa...

Visst är det bra med snö. Helt gratis träning som det dessutom inte verkar ta slut på denna vinter ;-).
Vilka goungar det är på bilderna.
Sköt om dig!

Den där Victoria sa...

Hej, tack för din hälsning hos mig, det rum där skrivbordet står hemma hos oss, där har min "traktorman" sitt kontor, så jag känner igen det där med att inte städa för då försvinner det grejor syndromet. Tur att de har någon att skylla på ;)

Hälsningar Elvira

Snäckskalsdalen. sa...

Har jag redan skrivit, eller bara tänkt, att det var väldigt roligt att du var inne och kommenterade hos mig! Jag hittade på detta vis till din fina blogg!
Jajamen, det är ett yllebroderi jag håller på med. Kul, men pilligt.
Agneta kram

Jejje sa...

fina bilder på småbarnen:))mycket snöskottning blir det.......-vilken härlig garnaffär du verkar besökt:))jag är lite sugen på att stika nån mössa(hobby nivå)gjordde väl 10 hängmössor ifjol.Men det är ju så kul/kram från norr

Pärlmudden sa...

Vad fin polon blev när den blev klar! Ser fram emot att se den i verkligheten.
Vet du något när stickcaféerna på vuxenskolan börjar?? Tänkte att jag förhoppningsvis kanske hinner med ett före op.
Kram Kram

LOPPISLIV sa...

Tack för rara kommentaren :-) Vilken fin tröja du har stickat!! Och så söta små gryn på bilderna. Ha en fin helg. Kram Paula