söndag 2 januari 2011

Guttisen firar sin första födelsedag!

I går var han ett helt år. Vårt andra barnbarn Gutta. Född på Nyårsdagens morgon. Inte världens bästa dag. Fast bättre än tredje advent då jag själv är född. Mycket annat som pockar på. Fast det vet ni ju. Nu äntligen kan jag visa foton på det jag gjort till honom för hans Mamma är i köket och förbereder kött och potatisgratäng just nu och hinner inte blogga, hoppas jag :-)






Ankan är till Gutta och fåret till Syrran Minna. Båda är stickade från boken Sticka mjuka djur av Jan Bird. Katten Maja var såklart nyfiken på fåret :-)


Detta paket fick Nyårsaftonens värdinna. Stämplar är så roliga och dekorativa att använda :)

Har varit på promenad  nu på morgonen. Träffade granne B och pratade om dittan och dattan och faktiskt att solen är framme idag. Bara några minusgrader. Dags att göra sig ordning för fest!!

Ha en fin söndag!

/YvvePyvve

5 kommentarer:

Norrfrids Eija sa...

Om stämplar är roliga, ja! Ser att du också är en flitig pysslerska. Det stickade fåret var urgulligt. Tack för din hälsning!
Eija

Anna-Paulina sa...

Hej. Kikar in här och lämnar ett avtryck. Söta djur du stickat. stämpla är kul, särskilt embossing. Har du provat det? Ha en bra dag.

YvvePyvve sa...

Nähä. Embossing har jag inte testat. Vet inte ens vad det är. Får googla lite innan jag vet om jag gjort det :-)

Jejje sa...

tack för titten hos mig:))mysigt du har det,mycke härliga pysselideer/jejje

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så duktig du är på och sticka, ser pilligt ut. Fåret blev jättegulligt, och Gutte kommer och gilla sin fisk.
God fortsättning på 2011
Varm kram
AnnaMaria