måndag 3 januari 2011

Födelsedagstårta!


Nu har Gutta blivit ordentligt gratulerad av hela tjocka släkten! Tårtan gillade han också. Jordgubbar emellan.






Mammisen brukar köpa en tomte till min samling och även så detta år!



Slipovern har Mamma stickat. Fast hon ville inte ha den. Jag virkade på picotmuschar i ett lite luddigt garn och vips... blev den mycket bättre. Vem vet? Hon kanske vill ha tillbaka den nu :-)


Äntligen är koftan färdig och faktiskt redan använd. Jag hade den på Nyår med en vit t-tröja under. Kändes bra. Kom ihåg att jag behövde köpa mig nya beige jeans. Bruna till blir bara föööör mycket brunt. Dags att shoppa alltså :-)


Hittade in till  Vit som snö och när jag såg hennes ljuva dekorationer kände jag att jag bara måste göra något nytt i köket. Så det blev detta. Taklökarna hade överlevt både minus och torka i orangeriet. Tomten, den nya. Å så ljuset jag gjorde innan jul.

Ha en fin kväll!

/YvvePyvve

3 kommentarer:

Vit som snö sa...

Men vad ser jag! Här går det undan:) Jag som skulle kika in och säga att det gladde mej att du fick idéer för dina suckulenter när du tittade in hos mej- och så har du redan fixat såå fint!!!
Vad kul när man kan ge inspiration:)
Och kul att hitta hit till dej!
Wow, vilken supergullig tårta!!! Kan tro att jubilaren var nöjd:)))
Ha det gott! Kram Cilla

Jejje sa...

vilka härliga bilder:))tårtan ser jättegod ut/jejje

Le Loup sa...

Jag säger det samma, vilken fin tårta, och vad händig du är! Jag blir smått grön av avund, för jag har tummen mitt i handen när det kommer till tyger, sy och virkning och stickning. Jättefina saker du gjort!